Daniel’in sayı tutkusu “Annesinin söylediği rakamları avazı çıktığı kadar bağırdığında 2.5 yaşındaydı.4 yaşındayken oyuncaklarını türlerine göre sınıflıyor, büyükten küçüğe doğru diziyor, nesneler arası ilişkilerle ilgili sorularla annesini bunaltıyordu.5 yaşından sonra saati ve zamanı takip ederek bir çizgi filmi ne kadar zamanda izlediğini araştırıyor, gezdiği parklardaki oyuncakları, babasının aldığı şekerleri sayıyordu. Bilgisayar oyunları oynayan abisini dikkatle izlemesi sonucu 6 yaşında basit toplama işlemi içeren “math-blooster” oyununu öğrendi. | |
Gittiği basketbol maçlarında skor tablosunu izliyor ve takip ediyordu. Birkaç yıl içinde yaşıtlarından daha önce çarpım tablosunun mantığını çözdü. Yaşıtları iki basamaklı sayılarla toplama, çıkarma işlemleri yaparken O çok basamaklı sayılar ve ileri düzey matematik işlemleri yapıyordu.” | |
Bu tür zekaya sahip olan insanlar, mantık kurallarına ve benzerliklerine,neden-sonuç ilişkilerine ve bunlara benzer soyut işlemlere karşı çok hassas ve duyarlıdırlar. Bu kişiler kategorilere veya sınıflara ayırarak, genelleme yaparak, hesaplayarak, mantık yürüterek ve soyut ilişkiler üzerinde çalışarak iyi şekilde öğrenirler. Mantıksal-Matematiksel zekası kuvvetli olan bir öğrencinin;
Matematiksel-Mantıksal zekası güçlü insanlar, muhasebe, matematik ve mühendislik bilimleri, istatistik, bilgisayar, ekonomi ve fen bilimleri alanlarında başarıyla çalışabilirler. |
MATEMATİKSEL-MANTIKSAL ZEKA
Çoklu Zeka
,
ÇOKLU ZEKA kuramı
,
MANTIKSAL ZEKA
,
MATEMATİKSEL ZEKA
,
MATEMATİKSEL-MANTIKSAL ZEKA
Edit
0 yorum:
Yorum Gönder