6. sınıfta şimdi işleyeceğimiz konunun benzerlerini görmüştük.
Bu neydi?
Bu neydi?
Örneğin; 2x-4=12 ise x kaça eşittir ?
Bu sene göreceğimiz ise pek farklı değil.
Eskiden = işaretinin tek bir tarafında bilinmeyen varken. Şimdi iki tarafında da bilinmeyecen olacak.
Nasıl mı ?
işte böyle:
Nasıl mı ?
işte böyle:
5x-4=3x+6 ( bilinenleri bir tarafa, bilinmeyenleri diğer tarafa atalım. Tabi kuralına uygun şekilde )
5x-3x=6+4 ( -4 sağ tarafa +4 olarak gitti, 3x de sol tarafa -3x olarak gitti )
2x=10 ( işlemler yapıldı )
x=5
2x=10 ( işlemler yapıldı )
x=5
Başka bir örneğe bakalım:
3x-9=-7+4x
3x-4x=-7+9 ( bilinmeyenleri sola, bilinenleri sağa topladık )
-x=+2 ( sol tarafta -1x kaldı, 1 i yazmaya gerek olmadığı için -x yazdık. sağda ise +2 var )
Biz x i bulmalıyız, şu an -x i bulduk.
Böyle bir durumda ne yapmalıyız? Eşittir işaretinin her iki yanını da – ile çarpmalıyız.
-x=+2 ( her iki tarafı – ile çarpalım )
+x=-2 oalrak sonuç bulunur.
Cevap -2 dir.
3x-4x=-7+9 ( bilinmeyenleri sola, bilinenleri sağa topladık )
-x=+2 ( sol tarafta -1x kaldı, 1 i yazmaya gerek olmadığı için -x yazdık. sağda ise +2 var )
Biz x i bulmalıyız, şu an -x i bulduk.
Böyle bir durumda ne yapmalıyız? Eşittir işaretinin her iki yanını da – ile çarpmalıyız.
-x=+2 ( her iki tarafı – ile çarpalım )
+x=-2 oalrak sonuç bulunur.
Cevap -2 dir.
DİKKAT!
Bu tür sorular 6. sınıftakiyle hemen hemen aynıdır.
Bu tür sorular 6. sınıftakiyle hemen hemen aynıdır.
Tek fark eşitliğin her iki yanında da bilinmeyen terim olmasıdır.
Amacımız bu bilinmeyen terimleri bir tarafa toplayarak sonuca gitmektir.
0 yorum:
Yorum Gönder