Matematik dersi sene başı zümre toplantısı



Matematik dersi sene başı zümre toplantısı tutanağını indirmek için tıklayınız.

2010–2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU MATEMATİK DERSİ

I.DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

Toplantı Tarihi: 07/09/2010

Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası

Toplantıya Katılanlar: …...................................................

Toplantı No:1

Gündem Maddeleri:

1. Açılış ve yoklama.

2. Atatürk İlke ve İnkılâpları öğretim esaslarının okunması.

3. Bir önceki yılın zümre kararlarının değerlendirilmesi.

4. Eğitim öğretim programının incelenerek ortak ders anlayışının ve ders işleyişinin oluşturulması.

5. Öğrencilerin eğitim durumları ve çevre özellikleri.

6. Ünitelendirilmiş yıllık planların hazırlanması.

7. Konuların işlenişinde kullanılacak yöntem, teknik ve metotların belirlenmesi.

8. Yeni İlköğretim Kurumları Yöneltmeliği’nde yapılan değişikliklerin değerlendirilmesi.

9. Eğitim öğretim yılında uygulanacak sınavların zamanlarının belirlenmesi.

10. Öğrencilere verilecek projelerin konusunun, verilme, toplanma ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi.

11. Dilek ve temenniler.

Gündem Maddelerinin Görüşülmesi:

1.Matematik zümre öğretmenleri toplantısı …................başkanlığında başladı. Yapılan yoklamada Matematik Öğretmeni …..................nın toplantıda hazır olarak bulunduğu tespit edildi.

2................ zümre başkanı tarafından yazman olarak seçildi.

3.Zümre Başkanı …......................... tarafından 1739 sayılı kanunun okunarak Türk Milli Eğitimin genel amaçları belirtildi. Türk Mili Eğitiminin temel ilkeleri:

Genellik ve eşitlik, Ferdin ve toplumun ihtiyaçları.,Yöneltme.

Eğitim hakkı.,Fırsat ve imkan eşitliği,Süreklilik,Atatürk ilke ve inkılapları, Atatürk milliyetçiliği.

Demokrasi eğitimi,Laiklik.,Bilimsellik.,Planlılık.,Karma eğitim.,Okul aile işbirliği.,Her yerde eğitim.

4. Bir önceki yıla ait zümre kararları Matematik Öğretmeni …................ tarafından okundu. Geçen yıl zümre toplantılarında alınan kararların düzenli olarak uygulandığı ve başarı yönünden olumlu bir sonuç alındığı açıkladı.

5.Eğitim öğretim programı, yıllık ünitelendirilmiş plan doğrultusunda ortak ders işleyişi ve ders anlayışı sağlanmıştır. Bunun devamı için sürekli bilgi alışverişi (konu takibi ve eşzamanlılık için) ve kontrollü işbirliğine gidilmesine karar verilmiştir. Aynı işbirliği gerekli duyulduğunda diğer zümre öğretmenleriyle de yapılmalıdır. Tüm sınıflarda 2521 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğine göre yıllık planın değişen programa uygun hazırlanmasına karar verilmiştir.

6. Öğrencilerin çalışma, eğitim durumları ve çevre özellikleri göz önüne alınarak “ilköğretim okulu matematik ders programı”nda yer alan hedef ve davranışları dikkate alınarak sbs ye yönelik derslerin işlenmesine karar verildi.

8. Ünitelendirilmiş yıllık planlar eğitim öğretim yılı başında zümre öğretmenlerinin işbirliği ve zümre toplantı tutanağı doğrultusunda hazırlanmasına karar verildi.

9. Matematik Öğretmeni …............ tarafından matematik dersinde kullanılan teknikler tümevarım, tümdengelim, problem çözme, anlatım, örnek olay ve soru cevap olarak sıralandı. Konular işlenirken mümkün olduğunca ilgi çekici, günlük yaşamdan örneklerin seçilmesine, alıştırmaların kolaydan zora doğru seçilmesine karar verilmiştir. Öğrencilerin mümkün olduğunca çok derse katılımını sağlamak için öğrencilere daha çok söz verilmesi, uygulama ve problem çözümlemenin arttırılması ve öğrencilerin çeşitli yollarla katılıma teşvik edilmesine karar verilmiştir. Ayrıca derslerde yapılandırılmış grid, kavram haritası, ve diyagramı ve tanılayıcı ağaç modeli ölçeklerinin de uygulanması karalaştırıldı.

10. Sınavlar ilköğretim yönetmeliğinin belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre yapılacaktır. 2010/2011 eğitim öğretim yılında yapılacak olan sınavların hem çoktan seçmeli hem de yazılı cevaplandırma gerektirecek şekilde hazırlanarak bir ders saati içerisinde, sorular fotokopi yapılarak, soruların cevaplarının puanları sınav kâğıtlarında belirtilerek, işlenen son konular ağırlıklı olmak üzere sondan başa doğru azalan bir grafikteki konular dâhilinde hazırlanacak ve uygulanacaktır. Öğrencilere en az bir hafta önceden sınav günü ve saati duyurulacak ve ölçme değerlendirme sonuçları en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulmasına karar verilmiştir. Bir dönem boyunca 6–7–8. sınıflara 3 sınav yapılmasına karar verilmiştir.

Öğrencilerin ders içi performansları, bütün derslerden bir yarıyılda üç adet derse katılım puanı verilerek değerlendirilecektir.

11. Sınavların zamanları 6. ,7. ve 8. sınıflar için aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.





















I. Dönem I. YazılıEkim ayının 4. haftasıII. Dönem I. YazılıMart ayının 3. haftası
I. Dönem II. YazılıKasım ayının 4. haftasıII. Dönem II. YazılıNisan ayının 3. haftası
I. Dönem III. YazılıOcak ayının 1. haftasıII. Dönem III. YazılıMayıs ayının 4. haftası

12.Projelerin ilgili 2584 sayılı Tebliğler Dergisinde yapılan ek ve değişiklikler …............. tarafından okunarak proje konuları, öğrencilere tebliği, toplanma süresi, projelerde istenen nitelikler ve puanlama tespit edilmiştir. Buna göre projelerini Ocak ayının 2. haftasına kadar verenler birinci dönem değerlendirilecektir.1. dönem projelerini teslim etmeyenler ise 2. dönem Nisan ayının son haftasına kadar projelerini teslim edeceklerdir. Projeler pilot kalemle, A4 kâğıdına, tek taraflı olmak üzere silinti kazıntı olmaksızın aşağıdaki ölçekte belirtilen nitelikler doğrultusunda istenecektir.

Proje Değerlendirme Ölçeği:

· Kapak düzeni %5

· İçindekiler sayfası %2

· İçerik

o Araştırmanın niteliği (okuma, görsel, gözlem, sözlü yardımlar) %10

o Akıl yürütme, neden sonuç ilişkileri %10

o Fikirlerin iyi bir düzende sunumu %10

o Görsel verilerin konuyla ilişkilendirilmesi, uygun yerlerde kullanılması %10

o Dilin kullanımı (Türkçenin ve matematik dilinin doğru kullanımı) %10

o Diğer alanlarla matematiğin ilişkisini gösterme, diğer alanlarla işbirliği %10

o Yaratıcılık-özgün fikirler %10

o Yararlanılan kaynaklar sayfası, kaynakların niteliği ve çokluğu %8

o Öğretmenle birlikte yapılan çalışma takvimine bağlı kalma %5

o Sunum (Projenin bir topluluk önünde anlatılması, sunuş biçimi, kullanılan dil, kendine güven, topluluğa kendini dinletebilmesi, benden dili) %10

olarak belirlenmiştir.

13.Dilek ve temenniler bölümünde söz alan Matematik Öğretmeni ….................öğrencilerin başarısının artması için öğretmenlerin daha çok çalışması gerektiğini belirtti. Başka söz alan olmadığından Zümre Başkanı …............................ . dönemin de başarılarla geçmesini dileyerek toplantının son bulduğunu söyledi.

6. SINIFLAR






























































































































































KONULARPROJE ADIAÇIKLAMA
SAYILARYurt dışına 3 aylık geziGezmek istedikleri bir ülke ile ilgili açıklama yapıp kalacakları ve gezecekleri yerleri belirleyerek gezi bütçesi oluşturma.
BİR akvaryum yapalımNasıl bir akvaryum istediklerini (dekorasyon,içindeki balıklar,toplam maliyet, yıllık giderlerin hesaplanması vb.)belirleyerek maketinin yapılması.
Hadi pasta yapalım.Malzemelerinin kesir ve ondalık kesir olarak verilen bir pastanın malzemeleri ile yapımı.
Araç yoluSayı doğrusu şeklinde yapılan bir araç yolu ile ilgili sunum hazırlanması.
Eski sayılarEski uygarlıkların kullandıkları sayı ve sistemlerin araştırılması.
Süt kampanyasıOkul kantinindeki süt satışlarının belirlenip ileriki satışlar için tahmin oluşturma.
GEOMETRİOkulumuzdaki boş alanlardan nasıl yararlanalım?Okuldaki kapalı veya açık boş alanları okul ihtiyacına göre yeniden düzenlenmesi.
Kaç araba alır?Okulumuzun ön bahçesinin krokisi çizilmesi, otopark olarak düşünüldüğünde maksimum kaç otomobil alacağının belirlenmesi.
Güneş sistemiGüneş sisteminin boyutlarının ve elemanlarının incelenmesi, güneş sistemi modelinin yapılması.
BİR akvaryum yapalımNasıl bir akvaryum istediklerini (dekorasyon, içindeki balıklar, toplam maliyet, yıllık giderlerin hesaplanması vb.)belirleyerek maketinin yapılması.
Hadi uçurtma yapalı?Uçurtma yapımının araştırılması, gerekli malzemelerin belirlenmesi ve alınması, uçurtmanın yapılması ve hangi geometrik cisimlerle karşılaşıldığının belirtilmesi.
Ülkelerin bayraklarıBirleşmiş milletlere üye ülkelerin bayraklarının incelenerek geometrik şekillerin saptanması.
Binalar ve geometriKonutlarda ve çevremizde görülen yapılarda kullanılan geometrik şekillerin araştırılması.
KÜMELER
Bir akvaryum yapalımNasıl bir akvaryum istediklerini (dekorasyon, içindeki balıklar, toplam maliyet, yıllık giderlerin hesaplanması vb.)belirleyerek maketinin yapılması.
Okul kütüphanesiOkul kütüphanesindeki kitapların sınıflandırılarak yapılan sınıflandırmanın kümelerle olan ilişkisi
Çarpım tablosu oluşturmaFarklı çarpım sistemleri oluşturma.
CEBİR
Süt kampanyasıOkul kantinindeki süt satışlarının belirlenip ileriki satışlar için tahmin oluşturma.
Sınıf bütçesiOkul yönetiminin verdiği 300 YTL ile sınıfımıza almak istediğimiz ( gerekli olanlar) eşya ve hizmetlerin bütçesi.
Yurt dışına 3 aylık geziGezmek istedikleri bir ülke ile ilgili açıklama yapıp kalacakları ve gezecekleri yerleri belirleyerek gezi bütçesi oluşturma.
Güneş sistemiGüneş sisteminin boyutlarının ve elemanlarının incelenmesi, güneş sistemi modelinin yapılması.
RöportajAile bireylerinin işte, evde, nerelerde ne kadar matematik kullandıkları ile ilgili röportajların sonuçlarının sunumları.
ÖRÜNTÜ
ArılarArı türlerinin araştırılarak, “Bir arı kovanında ne kadar petek olur? Bunlardan ne kadar bal çıkar? Geometrik olarak petekler kare şeklinde olsaydı bal miktarındaki değişim ne yönde olurdu?” vb soruların cevaplandırılması.
ÖLÇMEHaftalık yemek listesi hazırlayalımGünlük kalori miktarları göz önünde bulundurularak aldığımız mineraller yağlar ve proteinlerin miktarlarının belirlenmesi.
FaturalarEvinizin 3 aylık su, elektrik, telefon,doğalgaz vs. tüketim miktarları , ortalama miktarlar ve bunların tabloları ile 1 yılın tahmini fatura gideri.
İSTATİSTİK VE GRAFİKLERSınıf istatistikleriOkulumuzun 6.,7., 8. sınıflarının istatistiklerini çıkarma ve grafik ile gösterme.
FaturalarEvinizin 3 aylık su,elektrik,telefon,doğalgaz vs. tüketim miktarları , ortalama miktarlar ve bunların tabloları ile 1 yılın tahmini fatura gideri.
Marketleri AraştıralımTemel gıda maddelerinin dört farklı marketteki fiyatlarının karşılaştırılması , bunların grafik ile izah edilerek en ucuz marketin tespit edilmesi.

7.SINIFLAR

































































































































































































KONULARPROJE ADIAÇIKLAMA
SAYILAR
Yurt dışına 3 aylık geziGezmek istedikleri bir ülke ile ilgili açıklama yapıp kalacakları ve gezecekleri yerleri belirleyerek gezi bütçesi oluşturma.
BİR akvaryum yapalımNasıl bir akvaryum istediklerini (dekorasyon,içindeki balıklar,toplam maliyet, yıllık giderlerin hesaplanması vb.)belirleyerek maketinin yapılması.
Hadi yemek yapalım.Malzemelerinin kesir ve ondalık kesir olarak verilen bir yemeğin 3,4,5 …. kişilik malzeme miktarlarının hesaplanarak yapımı.
Tarih ŞeridiMatematikteki önemli buluşların ve gelişmelerin üzerinde gösterildiği pano hazırlama.
Eski sayılarEski uygarlıkların kullandıkları sayı ve sistemlerin araştırılması.
GEOMETRİ
Okulumuzdaki boş alanlardan nasıl yararlanalım?Okuldaki kapalı veya açık boş alanları okul ihtiyacına göre yeniden düzenlenmesi.
Kaç araba alır?Okulumuzun ön bahçesinin krokisi çizilmesi, otopark olarak düşünüldüğünde maksimum kaç otomobil alacağının belirlenmesi.
Güneş sistemiGüneş sisteminin boyutlarının ve elemanlarının incelenmesi, güneş sistemi modelinin yapılması.
Bir akvaryum yapalımNasıl bir akvaryum istediklerini (dekorasyon,içindeki balıklar,toplam maliyet, yıllık giderlerin hesaplanması vb.)belirleyerek maketinin yapılması.
CisimlerDüzgün geometrik cisimlerin kapalı ve açık maketlerinin hazırlanması.
ArılarArı türlerinin araştırılarak, “Bir arı kovanında ne kadar petek olur? Bunlardan ne kadar bal çıkar? Geometrik olarak petekler kare şeklinde olsaydı bal miktarındaki değişim ne yönde olurdu?” vb soruların cevaplandırılması.
CEBİR
Ünlü Türk MatematikçilerÜnlü Türk Matematikçilerin yaşamları ve matematiğe kazandırdıkları ile ilgili pano ve sunum hazırlanması.
Sınıf bütçesiOkul yönetiminin verdiği 300 YTL ile sınıfımıza almak istediğimiz ( gerekli olanlar) eşya ve hizmetlerin bütçesi.
Yurt dışına 3 aylık geziGezmek istedikleri bir ülke ile ilgili açıklama yapıp kalacakları ve gezecekleri yerleri belirleyerek gezi bütçesi oluşturma.
Güneş sistemiGüneş sisteminin boyutlarının ve elemanlarının incelenmesi, güneş sistemi modelinin yapılması.
RöportajAile bireylerinin işte, evde, nerelerde ne kadar matematik kullandıkları ile ilgili röportajların sonuçlarının sunumları.
ÖLÇME
Haftalık yemek listesi hazırlayalımGünlük kalori miktarları göz önünde bulundurularak aldığımız mineraller yağlar ve proteinlerin miktarlarının belirlenmesi.
İSTATİSTİK VE GRAFİKLER
Sınıf istatistikleriOkulumuzun 6,7,8. sınıflarının istatistiklerini çıkarma ve grafik ile gösterme.
DİE ile ilgili araştırmaKurumla ilgili araştırma yapılarak bize faydalarının belirlenmesi. İstatistikte matematiğin nasıl kullanıldığını gösteren bir örneğin hazırlanması.
FaturalarEvinizin 3 aylık su,elektrik,telefon,doğalgaz vs. tüketim miktarları , ortalama miktarlar ve bunların tabloları ile 1 yılın tahmini fatura gideri.
TrafikKavşaktan  geçen  araçlarla ilgili inceleme.
Tren ,Vapur,Uçak,Deniz Otobüsü TarifeleriToplu taşıma araçlarının tarifeleri ve yolcu yoğunlukları ile ilgili mod, medyan ve aritmetik ortalama hesaplamalarının yapılması.
Marketleri AraştıralımTemel gıda maddelerinin dört farklı marketteki fiyatlarının karşılaştırılması , bunların grafik ile izah edilerek en ucuz marketin tespit edilmesi.
Apartmandakilerin yaşlar ve cinsiyetleriYakın çevredeki 5 aile ile görüşülerek cinsiyet ve yaş aralığına göre istatistiklerinin ve grafiklerinin hazırlanması.
ORAN ORANTI VE YÜZDE HESAPLARI
Yıllık enflasyonYıllık enflasyonun dört kişilik bir işçi ailesinin bütçesi üzerindeki etkisi.
Yıllık enflasyonTemel gıda maddelerinin önümüzdeki yıl fiyatlarının tahmini olarak hesaplanması.
Yıllık BütçenizHaftalık,aylık ve yıllık giderlerin hesaplanarak artırılan paranın likit fonla ya da faiz ile bir yıl sonundaki değişimi.
Hadi yemek yapalım.Malzemelerinin kesir ve ondalık kesir olarak verilen bir yemeğin 3,4,5 kişilik malzeme miktarlarının hesaplanarak yapımı.
DENKLEMLER
Matematik ve EvinizEvdeki eşyaların boyutlarının ve simetrik olan eşyalarının hacimlerinin hesaplanması, birkaç geometrik şekilden oluşan eşyaların ölçek kullanılarak çizilmesi.
Amiral BattıAmiral battı oyunun koordinat sistemi ile ilişkisinin sınıf içerisinde sunumu.

8. SINIFLAR








































































































































































KONULARPROJE ADIAÇIKLAMA
SAYILAR
Yurt dışına 3 aylık geziGezmek istedikleri bir ülke ile ilgili açıklama yapıp kalacakları ve gezecekleri yerleri belirleyerek gezi bütçesi oluşturma.
Bir akvaryum yapalımNasıl bir akvaryum istediklerini (dekorasyon,içindeki balıklar,toplam maliyet, yıllık giderlerin hesaplanması vb.)belirleyerek maketinin yapılması.
Tarih ŞeridiMatematikteki önemli buluşların ve gelişmelerin üzerinde gösterildiği pano hazırlama.
Eski sayılarEski uygarlıkların kullandıkları sayı ve sistemlerin araştırılması.
GEOMETRİ
Okulumuzdaki boş alanlardan nasıl yararlanalım?Okuldaki kapalı veya açık boş alanları okul ihtiyacına göre yeniden düzenlenmesi, plan ve maketlerinin hazırlanması.
Kaç araba alır?Okulumuzun ön bahçesinin krokisi çizilmesi, otopark olarak düşünüldüğünde maksimum kaç otomobil alacağının belirlenmesi.
Güneş sistemiGüneş sisteminin boyutlarının ve elemanlarının incelenmesi, güneş sistemi modelinin yapılması.
Bir akvaryum yapalımNasıl bir akvaryum istediklerini (dekorasyon, içindeki balıklar, toplam maliyet, yıllık giderlerin hesaplanması vb.)belirleyerek maketinin yapılması.
Hacim FarkıKuru bakliyatın pişmeden önce ve sonraki hacim farklarının hesaplanması.
ArılarArı türlerinin araştırılarak, “Bir arı kovanında ne kadar petek olur? Bunlardan ne kadar bal çıkar? Geometrik olarak petekler kare şeklinde olsaydı bal miktarındaki değişim ne yönde olurdu?” vb soruların cevaplandırılması.
CEBİR
Ünlü Türk MatematikçilerÜnlü Türk Matematikçilerin yaşamları ve matematiğe kazandırdıkları ile ilgili pano ve sunum hazırlanması.
Yurt dışına 3 aylık geziGezmek istedikleri bir ülke ile ilgili açıklama yapıp kalacakları ve gezecekleri yerleri belirleyerek gezi bütçesi oluşturma.
Güneş sistemiGüneş sisteminin boyutlarının ve elemanlarının incelenmesi, güneş sistemi modelinin yapılması.
RöportajÇevremizden seçtiğimiz (aile bireyleri de dahil olmak üzere) 10 kişinin işte, evde, nerelerde ne kadar matematik kullandıkları ile ilgili röportajların sonuçlarının sunumları.
ÖLÇME
Tebeşir SorunuSınıfımızın bir aylık tebeşir masrafı ve bunun üzerinden okulun bir yıllık tebeşir masrafının tahmini hesaplanması.
Haftalık yemek listesi hazırlayalımGünlük kalori miktarları göz önünde bulundurularak aldığımız mineraller yağlar ve proteinlerin miktarlarının belirlenmesi.
İSTATİSTİK VE GRAFİKLER
Sınıf istatistikleriOkulumuzun 6,7,8. sınıflarının istatistiklerini çıkarma ve grafik ile gösterme.
DİE ile ilgili araştırmaKurumla ilgili araştırma yapılarak bize faydalarının belirlenmesi. İstatistikte matematiğin nasıl kullanıldığını gösteren bir örneğin hazırlanması.
FaturalarEvinizin 3 aylık su,elektrik,telefon,doğalgaz vs. tüketim miktarları , ortalama miktarlar ve bunların tabloları ile 1 yılın tahmini fatura gideri.
TrafikKavşaktan geçen araçlarla ilgili inceleme.
Tren ,Vapur,Uçak,Deniz Otobüsü TarifeleriToplu taşıma araçlarının tarifeleri ve yolcu yoğunlukları ile ilgili mod ,medyan ve aritmetik ortalama hesaplamalarının yapılması.
Marketleri AraştıralımTemel gıda maddelerinin dört farklı marketteki fiyatlarının karşılaştırılması , bunların grafik ile izah edilerek en ucuz marketin tespit edilmesi.
Apartmandakilerin yaşlar ve cinsiyetleriYakın çevredeki 5 aile ile görüşülerek cinsiyet ve yaş aralığına göre istatistiklerinin ve grafiklerinin hazırlanması.
ORAN ORANTI VE YÜZDE HESAPLARI
Yıllık enflasyonYıllık enflasyonun dört kişilik bir işçi ailesinin bütçesi üzerindeki etkisi.
Yıllık enflasyonTemel gıda maddelerinin önümüzdeki yıl fiyatlarının tahmini olarak hesaplanması.
Yıllık BütçenizHaftalık,aylık ve yıllık giderlerin hesaplanarak artırılan paranın likit fonla ya da faiz ile bir yıl sonundaki değişimi.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 yorum:

Yorum Gönder